Informatieveiligheid: EcoIntense krijgt het ISO/IEC 27001 Certificaat

28-03-2018

EcoIntense GmbH heeft zich als een van de eerste HSE-softwareproducenten in Duitsland laten certificeren conform ISO/IEC 27001. DQS GmbH verleende de onderneming het certificaat op basis van de invoering en toepassing van een beheersysteem voor informatieveiligheid voor zijn IT-diensten, consulting en onlinevoorbereiding van zijn software EcoWebDesk.

"Beschermde klantengegevens en IT-veiligheid staan bij ons sinds de oprichting van de firma op het eerste plan", zegt Sebastian Mönnich, bedrijfsleider van EcoIntense GmbH. "Als professionele SaaS-leverancier (Software-as-a-Service) is het onze taak de permanente beschikbaarheid van ons IT-systeem te garanderen, de vertrouwelijkheid van gegevens te verzekeren en voor hun integriteit te zorgen. De certificering onderstreept opnieuw onze vanzelfsprekendheid om informatieveiligheid als een voortdurend proces stevig in de onderneming te verankeren."

Een certificaat, veel voordelen

De veelomvattende aanpak van ISO/IEC 27001 zorgt er voor dat het managementsysteem op alle niveaus werkt. Het consequent rekening houden met informatieveiligheid in alle bedrijfsprocessen vermindert risico's, verbetert het veiligheidsniveau en ondersteunt de nalevingsvereisten. Ondernemingen die de onlineoplossing voor arbeidsveiligheid, milieu- en duurzaamheidsbeheer gebruiken, profiteren van het gecertificeerde managementsysteem in meerdere opzichten: zo maakt het gebruik van de software de certificering van een eveneens volgens DIN ISO/IEC 27001 gecertificeerde onderneming gemakkelijker. De hoge standaard qua informatieveiligheid onderstreept bovendien dat EcoIntense processen hanteert die gevaar, manipulatie of misbruik van klantengegevens verhinderen.

Constante veiligheid in de supply chain

Verder omvat het Software-as-a-Service-pakket van EcoWebDesk de hosting door een gecertificeerd High-Security-rekencentrum. Toegangscontrole, klimaatbeheersing, redundante elektriciteit- en netwerkverbinding en gecodeerde gegevensoverdracht zorgen voor een optimale gegevensbescherming en -zekerheid. Voortdurende controle van de prestatie van het systeem en dagelijkse back-ups garanderen de grote beschikbaarheid van de gegevens. De hoge betrouwbaarheid en gegevensveiligheid van de software wordt ook bevestigd door de Federatie IT-middenstand. Zo kreeg EcoWebDesk onder andere de waarmerken 'Software Made in Germany' en 'Software Hosted in Germany'.

EcoIntense heet sinds oktober 2018 Quentic. Wij hebben daarom ook de naam van de software EcoWebDesk gewijzigd in Quentic.