Quentic en Enhesa ondersteunen nu ook MKB in hun globale missie

28-07-2021

Chris Loos, Head of Partner Management International bij Quentic

Internationale HSE-compliance voor MKB met Quentic en Enhesa. Lees persbericht.

De juiste weg in het juridische doolhof van het internationale recht is te vinden op één enkel platform voor HSE-management en -compliance

Quentic, een Software as a Service-provider en in Europa aanbieder van een van de toonaangevende softwareoplossingen voor het managen van Environment, Health, and Safety (EHS) en Corporate Social Responsibility (CSR), heeft zijn partnerschap met Enhesa, marktleider op het gebied van kennis van wereldwijde regelgeving op het gebied van milieu, gezondheid en veiligheid, verder versterkt. De recente integratie van de internationale juridische content van Enhesa is specifiek afgestemd op de behoeften van middelgrote ondernemingen die zich bezighouden met internationale projecten die meerdere rechtsgebieden beslaan.

Alle informatie over naleving van wetgeving op één plek

Net als grote organisaties hebben middelgrote ondernemingen veelal te maken met dezelfde complexe compliance vereisten, maar doorgaans hebben ze - anders dan die grotere ondernemingen - geen toegang tot uitgebreide compliance management-oplossingen. Om op een betaalbare manier tegemoet te komen aan hun specifieke en unieke compliance behoeften tijdens de uitvoering van projecten over meerdere rechtsgebieden, zijn de Compliance Intelligence-service en de wetgevingsprotocollen van Enhesa nu volledig en rechtstreeks geïntegreerd in Quentic Legal Compliance-software. Met deze nieuwe uitbreiding kunnen organisaties hun compliance status grensoverschrijdend en bedrijfsbreed op één enkel platform monitoren. Met het Analytics Dashboard van Quentic hebben ondernemers direct zicht op de huidige status van alle kritische activiteiten voor hun 'license to operate'.
Daarnaast draagt een pakket voorgeconfigureerde auditprotocollen en auditcontent, afgestemd op de meest voorkomende rechtsgebieden en compliance profielen, bij aan het stroomlijnen van de toepassing van een internationaal auditprogramma. Quentic integreert daarbij alle aspecten in één platform, wat betekent dat gebruikers niet met meerdere contracten in de weer moeten, maar kunnen profiteren van een integrale oplossing om te voldoen aan alle verplichtingen die voortkomen uit uitgebreide verordeningen in arbo- en milieuwetgeving.
Sterke partners die mondiaal vooruitzien

Sterke partners wereldwijd

Quentic en Enhesa, partners sinds 2019, helpen cliënten bij het optimaliseren van hun HSE- en compliance programma’s, zodat zij, waar ze ook actief zijn, nu en in de toekomst de regels naleven.

Volgens Chris Loos, Head of Partner Management International bij Quentic, zorgt deze samenwerking voor onderscheidend vermogen: “Bij compliance gaat het erom het voor managers eenvoudig te maken een wettelijk kader te volgen en overzicht te houden over het hele bedrijf en grensoverschrijdende projecten. Door de volledige integratie van de diensten van Enhesa in het Quentic Platform kunnen input en informatie naadloos op elkaar aansluiten en kunnen prestaties van afzonderlijke landen in multinationale projecten worden vergeleken, kunnen veilige beslissingen worden genomen en risico's worden beperkt.”

“HSE-compliance eenvoudiger maken en organisaties helpen een veiligere, duurzamere wereld te creëren, dat staat bij Enhesa centraal bij alles wat we doen”, aldus Shannon Summers, Global Head of Alliances bij Enhesa. Dit nieuwe pakket van “één contract, één oplossing” verandert het speelveld totaal en biedt middelgrote cliënten een alles-in-één oplossing waarin de voordelen van de Enhesa-content van HSE-wetgeving is geïntegreerd in de intuïtieve software van Quentic.”

Chris Loos, Head of Partner Management International bij Quentic
RGB | JPG | 1200x800 Px | Source: Quentic GmbH

Over Enhesa

Enhesa is partner van multinationale ondernemingen die van de wereld een betere plek willen maken. Wij helpen onze klanten om waarheidsgetrouw te zijn en leveren een bijdrage aan de samenleving met uitgebreide informatie over HSE en productconformiteit. In de afgelopen 25 jaar heeft Enhesa in meer dan 300 rechtsgebieden een uitgebreide kennisbank opgebouwd van HSE en productregelgeving, vertaald in meer dan 30 lokale talen in duidelijke en bruikbare vereisten voor bedrijven om communicatiebarrières te overwinnen en de belangrijkste compliance factoren te begrijpen. Onze benadering van gecentraliseerde, gestandaardiseerde wereldwijde HSE en product compliance stelt bedrijven in staat om een gemeenschappelijke basis te leggen voor hun wereldwijde business en zo te zorgen voor consistentie en samenwerking van locatie tot locatie. Het is onze missie om onze klanten te helpen om te voldoen aan het vertrouwen: vandaag, morgen en over de hele wereld.

Over Quentic

Quentic is een van de toonaangevende leveranciers van Software as a Service (SaaS) in de Europese HSE- en CSR-markt. Op het hoofdkantoor in Berlijn, Duitsland, werken 250 mensen, terwijl het bedrijf ook vestigingen heeft in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Finland, Zweden, Denemarken, België, Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië. Ruim 800 klanten hebben voor hun HSE- en CSR-management gekozen voor de softwareoplossingen van Quentic.

De online software bestaat uit tien afzonderlijke, combineerbare modules: Health & Safety, Risks & Audits, Incidenten & Observaties, Gevaarlijke Stoffen, Control of Work, Legal Compliance, Online instructies, Processen, Milieu management en Sustainability. Met kant-en-klare opleidingen en risico-evaluaties in combinatie met de modules Health & Safety en Online instructies ondersteunt Quentic momenteel talrijke ondernemingen bij de implementatie van nieuwe arbeidsveiligheidsstandaarden ter bestrijding van de COVID-19-pandemie. Het Platform ondersteunt complete managementsystemen conform ISO 14001, ISO 50001 en ISO 45001.