Quentic Software biedt ondersteuning bij ISO-certificeringen

12-10-2022

Markus Becker, CEO van Quentic

Quentic de cloud-based HSEQ en ESG management software, is ontworpen om complete managementsystemen te ondersteunen. De toepasbaarheid overeenkomstig ISO 14001 (milieu) en ISO 45001:2018 (gezondheid en veiligheid op het werk) is opnieuw onafhankelijk bevestigd in een herhalingsaudit. Daarnaast heeft Quentic ook een attest ontvangen volgens zowel ISO 9001 (kwaliteit) als ISO 27001 (informatiebeveiliging) normen.

Quentic biedt bedrijven een beproefd systeem voor het implementeren, onderhouden en optimaliseren van geïntegreerde managementsystemen. Hiermee kunnen organisaties effectief certificeringen voorbereiden en uitvoeren en hun managementsysteem continu volgen. ISO-normen zoals ISO 9001, ISO 14001 en ISO 45001 worden beschouwd als bewezen hulpmiddelen als het gaat om het verbeteren van het management, de cultuur en de algemene prestaties van een organisatie. "Onze werkwereld is aanzienlijk complexer en meer gemondialiseerd dan enkele jaren geleden. Daarom is een digitale tool ter ondersteuning van een effectief managementsysteem voor ISO-naleving noodzakelijker dan ooit", aldus Markus Becker, CEO van Quentic: "We zijn blij dat onze SaaS-oplossing niet alleen de herhalingsaudit voor ISO 45001 en ISO 14001 normen heeft doorstaan, maar ook de initiële audit voor zowel ISO 27001 en ISO 9001."

Erkenning van conformiteit

Bedrijven die zich aanpassen aan de ISO 9001-norm kunnen hun bestaande kwaliteitsmanagementsystemen updaten. Daardoor zorgen ze ervoor dat hun operationele processen duurzaam, economisch en gebruiksvriendelijk zijn.
ISO 27001:2017 ondersteunt organisaties bij het opzetten, onderhouden en continu verbeteren van een gedocumenteerd managementsysteem. Potentiële beveiligingslekken kunnen ontstaan als gevolg van verouderde technologie of verkeerde omgang met vertrouwelijke informatie. Door de software van Quentic te gebruiken om deze processen aan te vullen, kunnen bedrijven hun interne informatiebeveiligingsbeheer op een digitaal verbeterde manier controleren.

Nieuwe automotive klant gebruikt Quentic

ISO-normen spelen ook een belangrijke rol voor Quentic's klant MAHLE. Mahle is een toonaangevende internationale ontwikkelingspartner en leverancier voor de automobielindustrie. Een doorslaggevende factor voor Mahle om het Quentic platform te gebruiken was dat Quentic een TISAX® gecontroleerde deelnemer is.

"We waren specifiek op zoek naar een partner die op dit gebied dezelfde hoge normen hanteert als wij", zegt Kathrin Apel, Global Head Sustainability & HSE bij MAHLE. "Met Quentic hebben we nu een SaaS provider aan onze zijde die ons ondersteunt bij komende digitaliseringsprocessen en compliance vraagstukken", voegt Apel toe.

Persfoto's

Markus Becker, CEO van Quentic

Over Quentic

Quentic is een van de toonaangevende oplossingsleveranciers van Software as a Service (SaaS) voor EHSQ en ESG management. Het Quentic platform bestaat uit tien individueel combineerbare modules en biedt een ideale manier voor bedrijven om Gezondheid & Veiligheid, Risico's & Audits, Incidenten & Observaties, Gevaarlijke Chemicaliën, Controle van Werkzaamheden, Juridische Compliance, Online Instructies, Processen, Milieubeheer en Duurzaamheid te beheren. Het portfolio wordt aangevuld door de Quentic App voor mobiele rapportage en door Quentic Analytics voor krachtige HSEQ data analyse met behulp van duidelijke en dagelijks bijgewerkte dashboards. Meer dan 900 bedrijven vertrouwen op de softwareoplossingen van Quentic om het HSEQ-management van hun organisatie en de verantwoordelijkheidsgebieden op het gebied van Milieu, Sociaal en Governance (ESG) te versterken. De integratieve software is ook geschikt voor de ondersteuning van uitgebreide managementsystemen in overeenstemming met ISO 14001, ISO 45001 en ISO 50001. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Berlijn, Duitsland, en heeft meer dan 250 mensen in dienst. Vestigingen zijn er in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Finland, Zweden, Denemarken, België, Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië.